آموزش عیب یابی کامپیوتر-اشکالات کارت گرافیک/بخش دوم
 
((دنیای مجازی و تکنلوژی))
وبلاگ تخصصی کامپیوتر مــــاهنشـــــــان

ویندوز بوت نمی شود 

از The Last Known good configuration استفاده کنید . گاهی اوقات، بعد از نصب یک کارت گرافیکی ، ممکن است نتوانید به ویندوز بوت کنید . کامپیوتر خود را از نو راه اندازی کنید ، وقتی کامپیوتر در حال بوت شدن است ، به طور مکرر کلید F8 را فشار دهید تا منوی Windows Advanced Options را ببینید . از کلیدهای پیکان دار برای های لایت کردن گزینه Known good configuration Last استفاده کنید و سپس دکمه Enter را فشار دهید .

از یک System Restore Point استفاده کنید . کامپیوتر خود را از نو راه اندازی کنید و در حالی که کامپیوتر بوت می شود . پشت سر هم کلید F8 را فشار دهید تا منوی Windows Advanced Options را مشاهده کنید . از کلیدهای پیکان دار برای های لایت کردن گزینه Safe Mode استفاده کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید . به طور عادی به کامپیوتر خود login کنید . قبل از این که دسک تاپ ویندوز را ببینید . شما حالت Safe-mode را خواهید دید . بر روی No کلیک کنید و در جعبه System Restore ، اطمینان حاصل کنید که دکمه رادیویی Time Restore My Computer To An Earlier ، فعال باشد و سپس بر روی Next کلیک کنید . از تقویمی که در سمت چپ می بینید یک Point Restore را انتخاب کنید و نقطه ای را که قبل از بروز اشکال در سیستم به وجود آمده است را انتخاب کنید و سپس بر روی Next کلیک کنید . برای Restore کامپیوتر ، بر روی Next کلیک نمائید .

مشکل کارت های ویدئویی جدید 

کامپیوتر خود را از نو راه اندازی کنید . اگر به تازگی یک کارت گرافیکی جدید را به همراه درایور آن نصب کرده اید ، تا وقتی کامپیوتر خود را از نو راه اندازی نکنید ، از VGA ژنریک خود استفاده خواهد کرد ، برای استفاده از کارت جدید خود سیستم را از نو بوت کنید .

درایور کارت گرافیکی فعلی خود را رفع نصب کنید و درایور جدید را نصب نمائید . اگر درایور قبلی را رفع نصب نکنید ، سیستم شما احتمالاً از کارت گرافیکی ژنریک خود استفاده خواهد کرد . حتی اگر درایورهایی را که به همراه کارت گرافیکی جدید و بر روی CD آن عرضه شده اند نصب کنید ، احتمالاً نمی توانید از جدیدترین درایورهای آن استفاده کنید .

هربار که سخت افزار را ارتقا می دهید ، دانلود آخرین درایور از سایت وب تولید کننده و ذخیره کردن آن بر روی دسک تاپ ، ایده خوبی خواهد بود . تولید کنندگان برتر کارت های گرافیکی ، نظیر ATI , Nvidia ، کار یافتن درایورهای مناسب را تسهیل می کنند . در سایت Nvidia ، بر روی لینک Download Drivers در بالای صفحه کلیک کنید و دستورات لازم برای دانلود درایور مناسب را دنبال کند . در سایت ATI ، بر روی آیکون Drivers & Software ، سپس A Driver Find و پس از آن بر روی گزینه های مناسب خود کلیک کنید تا آخرین درایورهای کارت گرافیکی شما دانلود شوند .

سپس ، درایور فعلی خود را با استفاده از یوتیلیتی Programs Add Or Remove رفع نصب کنید . در ویندوز XP ، بر روی Panel Start , Control و سپس بر روی Add Or Remove Programs کلیک کنید . اگر از ویندوز 98 یا 2000 استفاده می کنید ، بر روی Panel Start , Settings , Control کلیک کنید و سپس بر روی آیکون Programs Add Or Remove دبل کلیک کنید . لیست Programs Currently Installed را برای یافتن تولید کننده کارت گرافیکی جستجو کنید و سپس بر روی آیکون Remove or Change/Remove کلیک کنید .

کامپیوتر را از نو راه اندازی کنید و بر روی فایل اجرایی درایور کارت گرافیکی جدید ، که قبلاً دانلود کرده بودید دبل کلیک کنید . دستوراتی را که مشاهده می کنید دنبال نمائید تا درایورهای جدید نصب شوند .

BIOS را چک کنید . گاهی اوقات ، تنظیمات نادرست BIOS می توانند منجر به ایجاد تعارض بین کارت های گرافیکی PCI , AGP شوند . برای اطمینان از این که BIOS شما به شکلی صحیح تنظیم شده است . پی سی خود را از نو راه اندازی کنید و بلافاصله دکمه اختصاص یافته برای دسترسی به تنظیمات BOIS را فشار دهید . این کلید در سیستم های مختلف متفاوت است . بنابراین دفترچه راهنمای کامپیوتر و مادربورد خود را چک کنید .

برخی از کلیدهایی که به طور معمول برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از DELETE , ESC , F1 یا F2 . اگر نیاز به فشردن یکی از کلیدهای عملیاتی داشتید ، اطمینان یابید که F-LOCK بر روی صفحه کلیدتان فعال نباشد . تا وقتی وارد BIOS شوید ، کلید مربوطه را پشت سر هم فشار دهید .

تغییر دادن تنظیمات BIOS می تواند باعث شود تا کامپیوتر شما بوت نشود ، بنابراین این کار را با احتیاط انجام دهید . اگر از یک کارت گرافیکی AGP یا PCI استفاده می کنید مطمئن شوید تنظیمات BIOS شما به گونه ای است که با کارت مربوطه کار کند . برخی از پی سی های قدیمی تر به طور پیش فرض به گونه ای تنظیم شده اند که با کارت های PCI کار کنند. منوهای BIOS را برای یافتن تنظیمات مناسب برای کارت گرافیکی خود پیدا کنید . منوها و گزینه های BIOS در پی سی های مختلف با هم تفاوت دارد . بنابراین برای آگاهی از کارکرد هر یک از این منوها به دفترچه راهنمای کامپیوتر یا مادربرد خود مراجعه کنید .

وقتی تغییرات لازم را به تنظیمات اعمال کردید ، کلید Save and Exit را که معمولاً F10 است فشار دهید . اگر در هر مرحله از کار خواستید تغییرات اعمال شده را undo کنید . می توانید با فشردن دکمه Load Defaults ، این کار را انجام دهید . کلیدهای Load Defaults , Save and Exit معمولاً در صفحه گزینه های اصلی BIOS قرار دارند .

درایور قبلی خود را مجدداً نصب کنید . گاهی اوقات نصب update برای درایورهای کارت های ویدئویی ، بیش از این که مشکل راحل می کند می تواند مشکل ساز باشد . اگر چه این ، یک وضعیت نادر است . ممکن است شما را مجبور کند تا زمانی که بتوانید مشکل را برطرف کنید از درایور قدیمی استفاده کنید . برای انجام این گام ، شما باید بتوانید به دسک تاپ ویندوز دسترسی پیدا کنید . بر روی Start کلیک کنید . سپس بر روی علامت به علاوه ای که در جلوی Adapter Display قرار گرفته کلیک کنید . بر روی آداپتور گرافیکی کلیک کنید و سپس بر روی Properties و سپس سربرگ Driver و بعد از آن بر روی دکمه Driver Roll Back کلیک کنید . در پنجره Driver you Would Like To Roll Back To The Previous Are You Sure برای ادامه کار ، بر روی yes کلیک کنید . اگر شما یک درایور قدیمی بر روی سیستم نصب کرده باشید . این کار باعث می شود تا این درایور به عنوان درایور کارت گرافیکی شما مورد استفاده قرار گیرد . در غیر این صورت ، Back Roll ، درایور فعلی را حذف می کند از درایور VGA ژنریک استفاده می کند . برای تکمیل این فرآیند بر روی Close کلیک کنید . در جعبه محاوره ای System Properties نیز بر روی Ok کلیک کنید و سپس پنجره Manager Device را ببندید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:25
عـلیرضافـــرضــی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ((دنیای مجازی و تکنلوژی)) و آدرس city-computer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 35876
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اهنگ پرده